Cikk Megosztása
Az ügyfélélmény az egyik legfontosabb tényező lett a vállalkozások életében. Ehhez elengedhetetlen egy kényelmes és biztonságos fizetési folyamat, amivel sokkal nagyobb eredményeket érhetünk el, mint bármilyen kedvezménnyel vagy marketingkampánnyal. Az érintésmentes fizetés pedig ma már nem egy extra, hanem alapvető elvárás.
Mit mutatnak a hazai trendek?
Mondanunk sem kell, hogy a készpénz egyértelműen háttérbe szorult az elmúlt években. A pandémiás időszak csak felgyorsította a folyamatot, de a különböző okos megoldásoknak köszönhetően már hosszú ideje az a valódi kérdés, hogy meddig marad még velünk a papírpénz. Valószínűleg teljesen sosem fog eltűnni, de a szerepe minimális lesz. Ezért is fontos minden vállalkozás számára a bankkártya elfogadás, aminek hatékony kialakításában a BizPay tud segíteni.
A digitális megoldások egyre nagyobb teret nyernek. Ez egyáltalán nem meglepetés, mivel sokkal gyorsabb és kényelmesebb bankkártyával fizetni, mint a papírpénzt és az érméket számolgatni. Az utóbbi években a fogyasztók körében jelentősen növekedett a kártyás fizetések aránya, valamint a digitális vásárlások száma is növekvő tendenciát mutat. Az emberek egyre inkább előnyben részesítik az online, illetve érintésmentes fizetési módokat.
A kártyás fizetések értéke is emelkedik, a bankkártya szerepe szinte megkerülhetetlen a digitális fizetés terjedésében, mivel a kártya segítségével egyszerűen lehet digitalizálni az adatokat, amivel elérhetővé válik a kényelmes és biztonságos fizetés.
Az ATM-es készpénzfelvételek volumenének növekedése 2020 óta lassul, a felvett pénz mennyisége is csökken. 2018-ban még a kártyás fizetések aránya 41% volt, ez 2021-ben lépte át az 50%-ot, 2023-ra pedig elérte a 62%-ot, ami azóta is fokozatosan bővül.
2024-ben éves összevetésben két számjegyű növekedés volt tapasztalható a kártyás vásárlások értékében, illetve gyakoriságában. Az ATM készpénzfelvételek mértéke jelentős visszaesést produkált.
Mit jelent mindez a vállalkozások számára?
Természetesen az érintésmentes fizetés egyik, ha nem a legnagyobb előnye a gyorsaság. Egy ilyen tranzakció átlagos 10-15 másodperccel rövidebb, mint a hagyományos chipkártyás vagy készpénzes fizetés. Ez nagy forgalmú időszakokban jelentős időmegtakarítást fog jelenteni. Csökken a sorban állás, növekszik a vásárlói elégedettség és több tranzakciót tudunk lebonyolítani ugyanannyi idő alatt.
Meg kell találni a megfelelő partnert
Ha jól választunk fizetési szolgáltatót, a kiszolgálás gyorsabb lesz, nagyobb biztonság érhető el a vállalkozás pénzügyei tekintetében, kevesebb lesz a készpénzforgalom, a könyvelés pedig átláthatóbb, valamint versenyelőnybe kerülhetünk a konkurenciával szemben és visszatérő vendégekre tehetünk szert. A fogyasztói szokások sokat változtak az elmúlt években, aki nem veszi fel a tempót, az egyértelműen lemarad.